Rabu, 1 Mei 2013

Pemberitahuan

Assalamualaikum waramatullahi wabarakatuh..

Semalam terkedu juga bila Tok Mat GB memberitahu ada mantan-mantan ahli group GB melakukan pembelotan kepada kumpulan. Maka atas sebab itu, saya rasa perlu untuk saya memberitahu para sahabat dalam blog GZ agar semua tahu bahawa blog GZ ini adalah dibawa pengawasan Tok Mat GB sendiri. Malah sebelum blog ini dibuat pun, Tok Mat GB adalah orang pertama yang dipelawa untuk menjenguk blog  ini sama ada dibolehkan atau tidak untuk membuat aktiviti pemaharan geliga dan permata. Alhamdulillah.. Tok memberi perkenan kepada GZ untuk beroperasi.

Permata dan geliga yang dimaharkan di dalam blog ini antaranya adalah :

1. Item yang diperolehi sepenuhnya daripada Tok Mat GB bagi tujuan permaharan 

2. Koleksi peribadi GZ (yang sebenarnya hanya untuk ditayang dan bukan untuk dimaharkan pun itu yang sengaja letak mahar tinggi, tapi tetap berpotensi untuk dimaharkan jika ada yang teramat berkehendak)

Untuk makluman sahabat-sahabat, ahli kumpulan GB yang sah seperti yang dimaklumkan oleh Tok Mat ialah :
1. Sida Buana (www.sidabuana.blogspot.com)
2. Tok Mat Tua - sebagai "defender", penarikan dan proses permata dan kayu
3. GZ - Membuat jualan item permaharan dan penarikan Tok Mat GB.

Ini bermakna permaharan item GB di dalam talian hanya dilakukan oleh tiga (3) blog iaitu :


* Aktiviti permaharan hanya dilakukan di dalam blog , bukan di dalam FB. FB hanya sebagai promo.

Sekiranya anda terjumpa mana-mana blog atau apa jua medium online yang menggunakan nama Tok Mat GB atau mengaku rakan seperguruan Tok Mat GB, sila maklumkan kepada Tok Mat GB (017-8259540) untuk kepastian.

10 ulasan:

  1. Notis yg padat tn, saya pasti akan beritahu tok mat jika ada org yg gunakan nama GB dan yg sewaktu dgn nya

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih tuan... bukan untuk apa.. tok cakap takut kalau ada pelanggan yang kena tipu yang barang tu datangnya dari tok.. tapi sebenarnya beli di ebay... hehe..

      Padam
  2. Kenyataan yg amat berguna.sya pminat dunia mistik amat bertuah.sya akan setia melayari blok kesayangan lni.medlmi ilmu dunia mistik.
    Walau hanya sekelumit.

    BalasPadam
  3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  4. JAHILNYA BAGI ORANG YANG PERCAYA. PASTU ADA BUAT GELIGA PERMOHONAN LAGI. DULU ADA KAWAN BAYAR RM100. TAPI BAGI NAMA PALSU BERBINKAN DGN NAMA PALSU DGN TUJUAN UNTUK MGUJI KPANDAIAN. TAPI BATU TETAP ADA. BODOHNYA YG PECYA. HAMPEH BETUL. TOK MAT GB PENIPU BANGSAT!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Maaf tanya , saya orang india saya kurang faham apa itu "jahil" .. boleh explain ka itu ? Tapi dari apa saya nampak , you salleh Md Saleh ada bodo juga , itu geliga permohonan saya kurang faham apa ,, tapi dari apa saya faham , you situ kasi nama saja .. nama dalam satu malaysia ada berapa orang pakai sama nama .. you ingat salleh you sorang saja ada pkai ka ?? ini lain cerita kalau mintak ic number .. jaiyaaa logic laa ,, bikin malu saja ,, itu you punya kawan pon ada rugi ,, sendiri bodo jgk ,, beli batu bayar RM100 kasi utk orang lain punya batu .. hahahaah ,, ini lawak laa punya melayu ,, pergi belajar lagi laa ..

      ** nanti you mesti ada cakap saya orang Tok punya .. sini saya cakap haa , itu Tok saya tak kenal .. tapi Bodoh punya orang , saya banyak kenal macam mana orang bodoh..

      Padam
  5. salah satu item yang dia katakan lagi ialah TASBIH KIYAI HAJI LEBAR.. TASBIH TERSEBUT SBNRNYA ADALAH BATU GUNUNG BERAPI BIASA YANG DI BELI DARI SEORG PEMBEKAL KEPADA TOK MAT.. SYA PERNAH MELANCONG KE INDONESIA SEWAKTU MELANCONG SYA ADA PERGI KE SEBUAH TEMPAT DI SANA YANG MENJUAL BATU2 GELIGA PALSU DAN BLOG GELIGA BUNIAN JUGAK ADA MENJUALNYA DI ANARANYA GELIGA MADU,GELIGA ULAR LIDI,BULUH BERTEMU RUAS,TASBIH KIYAI HAJI LEBAR, DAN BNYK LAGI DENGAN HARGA CUKUP MURAH.. RM10 PUN XSAMPAI BAGI SATU ITEM.. TAPI PALSU.. NAMUN BELIAU TETAP MNEGASKAN BAHAWA BENDA ITU ASLI WA,AUPUN ADA BUKTI KUKUH BAHAWA BENDA ITU PALSU.. YANG PERNAH TERJEBAK DALAM BLOG TERSEBUT SYA SARANKAN SUPAYA MEMBUAT UJIAN KETULENAN BATU DI MAKMAL BATU PERMATA ATAS KEPUAS HATIAN BERSAMA..SYA HARAP SGT BERTAUBATLAH TOK MAT GELIGA BUNIAN.

    BalasPadam
    Balasan
    1. 2017 tok belum ulang alik indonesia.. kalau di indonesia tu di mana ya, boleh bagitau sumbernya , boleh group kami ke sana borong batu permata di sana dan jadi pembekal di malaysia.. ke kau sendiri bodoh nampak peluang tapi x nak rembat atau sebenarnya kaulah yang ambil di indonesia dan jual di Malaysia sebagai barang penarikan..?

      Org bercerita, amat fasih sebenarnya ttg dirinya sendiri, belajar psikologi bro, tu la., dulu sekolah asyik main main, dah besar nak menyalahkan org sana sini.. ajak semuka haram bau ketiak pun tadak. kalau seller juga, mengaku je lah seller yang nak burukkan seller lain. tapi tok yakin, engkau dah tiada di bumi ini, selamat

      Padam
  6. Kau ti perlu bertaubat..kau ingat dgn fitnah kau ni ada syurga utk kau nanti..bodoh tu simpan cikit utk keturunan kau..

    BalasPadam
  7. Sy ingin bertanya blog geligabunian tdk dpt access dan perlu kebenaran jemput an I'd sy menteri pagi...email strikepips@gmail.com

    BalasPadam